Usługa księgowa i Comarch ERP XT – fajna usługa, jednak mało znana.

Usługa księgowa i Comarch ERP XT – fajna usługa, jednak mało znana.

Usługa księgowa to ciekawe rozwiązanie dla małych przedsiębiorców.

Usługa księgowa, podatkowa, biura rachunkowe i podatkowe…na rynku mamy mnóstwo takich firm i usług. Sprzyjają temu przepisy, które często się zmieniają i niestety przerastają naszych przedsiębiorców. Dlatego wiele firm powierza księgowość zewnętrznym biurom, które są na bieżąco z wszystkimi zmianami. W sumie to i dobrze bo księgowi też muszą z czegoś żyć 🙂 Dzięki temu firmy mogą się koncentrować na tym, na czym znają się najlepiej – swoim biznesie!

Comarch od kilku lat promuje swoje rozwiązanie Comarch ERP XT (dawniej iFaktury24). O XT napisałem w kwietniu, jednak przypomnę tylko, że jest to prosty program do wystawiania faktur, prowadzenia magazynu i małej księgowości. Wszystko to robimy tylko i wyłącznie w przeglądarce internetowej lub aplikacji na smartfona. Dodatkowo wraz z rosnącymi potrzebami, XT pozwala na szybką migrację do większego systemu ERP: Comarch ERP Optima.

Od pewnego czasu na stronie Comarch ERP XT możemy znaleźć w miarę świeżą informacje o możliwości zakupu miesięcznej (abonamentowej) opcji pod nazwą: usługa księgowa.

Usługa księgowa i Comarch ERP XT
Usługa księgowa w Comarch to dobre rozwiązanie dla małych przedsiębiorców.

Pierwsze pytanie jakie się nasuwa to co to takiego jest ta usługa księgowa? Na stronie XT możemy przeczytać:

Funkcja umożliwia szybkie i bezpłatne znalezienie profesjonalnego biura rachunkowego oraz późniejszą wymianę dokumentów drogą elektroniczną. Wysyłanie dokumentów do wybranego biura jest w pełni zautomatyzowane i trwa zaledwie kilka sekund.

Generalnie cała zabawa polega na tym, że przedsiębiorca używa systemu Comarch ERP XT i dodaje tam swoje dokumenty, które są elektronicznie przesyłane do odpowiedniego biura rachunkowego (wybranego w rejestracji). Cała obsługa księgowa od tego momentu jest już po stronie biura. W ramach abonamentu takie BR prowadzi także następujące usługi:

  • Informuje przedsiębiorce o wysokości podatków i składek ZUS, sporządza i wysyła deklarację z tytułu VAT
  • Prowadzi i przechowuje bieżącą dokumentację, ewidencję środków trwałych, ewidencję wyposażenia.
  • Reprezentuje klienta przed ZUS i US

Wygląda to ciekawie, gdyż opłata jest miesięczna i stała, która zależy od ilości obsługiwanych dokumentów. W przypadku 10 dokumentów abonament wynosi 125 złotych netto, w przypadku 30 dokumentów opłata wzrasta do 150 złotych.

Także widzimy, że usługa jest ciekawa, ale jednak przeznaczona dla najmniejszych firm.