Sprzedaż ERP w wakacje – świetny czas na uporządkowanie działań.

Sprzedaż ERP w wakacje – świetny czas na uporządkowanie działań.

Jak prowadzić sprzedaż ERP w wakacje?

Mamy czerwiec, a co za tym idzie, coraz więcej osób myśli o wakacjach i odpoczynku (i dobrze). Wdrożenia i sprzedaż ERP odchodzą na drugi plan. W tym wszystkim zostajemy my, czyli osoby, które jakoś żyć muszą 🙂 Dlatego warto zadać sobie pytanie co robić w okresie, kiedy mamy do czynienia z delikatną stagnacją i sezonem ogórkowym?

Sprzedaż ERP w wakacje - jak pozyskiwać klientów
Okres wakacyjny można wykorzystać np. do wprowadzenia poprawek do swojej strony internetowej

Zrób to, czego normalnie nie robisz.

W mojej pracy często spotykam firmy, które nigdy nie mają czasu na zmianę, lub uzupełnienie strony internetowej. Tym samym wizytówka firmy leży odłogiem i zamiast zachęcać klientów, najzwyczajniej w świecie ich odstrasza.

Dlatego też wykorzystajmy lżejszy okres wakacyjny na nadrobienie zaległości:

  • zrób prosty i szybki audyt strony używając narzędzi ogólnie dostępnych. Przykładowo seoptimer pozwala na szybki przegląd SEO, kodu i wydajności. Raport zawiera także rekomendacje dotyczące poprawy strony,
  • W ramach możliwości zastosuj się do rekomendacji narzędzia audytowego,
  • Stwórz nowe, czytelne i w miarę unikalne treści,
  • Rozbuduj swoje podstrony (opisując system idź w detale i stwórz podstrony pod konkretne moduły),
  • Spróbuj wymienić się linkami ze swoimi klientami. Umieść odnośnik do strony klienta, tylko wtedy gdy klient zrobi to samo (po co wrzucać loga „naszych klientów”, z których nic nie mamy)
  • Założ konto w Google Search Console. To miejsce gdzie możemy sprawdzać pozycję słów kluczowych, sprawdzać stan indeksowania naszych nowych treści i nawet usuwać linki, które wydają się nieść ze sobą ryzyko spamowania.

Porządki

Sprzedaż ERP w wakacje - zrób porządki w swoich bazach klientów.
Uporządkuj swoją bazę danych, zerknij do CRM i zobacz co można jeszcze zrobić.

Okres wakacyjny to także świetna okazja do tego, aby zrobić porządek w swoich bazach klientów i systemie CRM (jeżeli ktoś taki posiada). Odnowić kontakty z firmami i ludźmi, którzy odeszli w zapomnienie, a nie powinni. Z pewnością każdy ma takie lead’y w swoim lejku. Jeżeli nie masz bazy, to zacznij ją robić, z kolei jeżeli nie masz CRM to rozejrzyj się na rynku, gdyż takich rozwiązań jest dużo i warto mieć je u siebie (np w Optimie)

Zrób plan, którego w końcu zaczniesz się trzymać (i wykorzystaj do tego wspomniany wyżej CRM). Zaplanuj na jesień spotkanie biznesowe dla mikroprzedsiębiorstw (np z chwytliwej tematyki JPK), zarezerwuj salę i bazę potencjalnych uczestników. Poświęcaj jeden dzień w tygodniu na pracę nad takim event’em. Przeznacz jeden dzień na tworzenie i poprawianie kampanii Adwords (lub podobnej). Reklama online, prowadzona z głową może dać znakomite efekty przy optymalnych kosztach. Zapoznaj się z nowościami produktowymi u swojego producenta ERP i zaproponuj je swoim stałym klientom, którzy Twoim zdaniem zyskają na takim rozwiązaniu. Zapisz się na szkolenie z e-marketingu, aby nabrać nowej perspektywy. Wydrukuj kilka kolorowych pism przewodnich i odwiedź osobiście kilka „przypadkowych” firm. Przedstaw się, zostaw na siebie namiary. Zdziwisz się jak bardzo kontakt „z ulicy” różni się od kompletnie sztucznych cold call’i.

Po wakacjach wrócisz do szarej rzeczywistości wdrożeń i gonitwy, a wszystko to co zrobiłeś powinno procentować. Także, następnym razem jak słyszysz, że mamy okres ogórkowy w branży, pomyśl, że to doskonały czas na inne działania. Sprzedaż ERP to także praca u podstaw, dlatego najlepiej ją robić wtedy gdy mamy na to plan i czas.